Rakkausloma kahden kesken

Pitkästä aikaa meidän kuulumisia. Kiirettä on ollut ennen lomia ja sitten kun olisi ollut aikaa kirjoitella, meidän netti oli rikki kaksi viikkoa.

Tämäkin postaus on siis odottanut aika kauan kirjoittamistaan. Pääsimme miehen kanssa toukokuussa viettämään kauan kaivattua kahdenkeskistä aikaa, kun äitini ja veljeni tulivat hoitamaan lapsia viikonlopuksi. Kiitokset vielä!!!

Mietimme pitkään minne haluaisimme mennä ja lopulta päädyimme hemmottelupakettiin hotelli Kämpissä. Hieman hintavahan se kaikkineen oli, mutta viimeksi olimme olleet kaksin poissa yötä kolmisen vuotta sitten, joten halusimme vähän panostaa meihin. Ja toisaalta taas, kaikki samantyyppiset paketit liikkuivat samoissa hinnoissa, joten ei tämä nyt niin erityisen arvokas ollut.

Lähdimme lauantaina päivällä kohti Helsinkiä. Aurinkoisessa säässä oli kiva ajella ja pääsimmekin heti lomatunnelmaan. Ajoimme auton Kämpin autohalliin tai oikeastaan jätimme auton oven eteen, josta se vietiin halliin. Emme ole aivan tottuneet tällaiseen palveluun, heh heh. Saimme huoneen hieman etuajassa ja pääsimme ihastelemaan hienoa huonetta. Näin tavallisiin hotellihuoneisiin tottuneena huone vaikutti ylelliseltä.

Olimme varanneet hotellin ravintolasta pöydän kello kuudeksi, joten meille jäi reilusti aikaa lähteä kiertelemään Helsinkiä. Aluksi siirryimme viereiseen Esplanadin puistoon. Siellä olikin vipinää ja vilskettä, sillä ravintolapäivää vietettiin samaan aikaan. Harmittelimme tätä, sillä olisimme hyvin voineet syödä siellä maistellen erilaisia ruokia. Pöytävaraus oli kuitenkin jo tehty emmekä sitä lähteneet perumaan. Katselimme ihmisvilinää ja ihastelimme eri ruokakojuja.

Ajattelimme poiketa Ravintola Kappelissa kahvilla, mutta kävelimmekin Kauppatorille syömään munkkikahvit. Tästä lähdimme ihan rauhassa kävelemään kohti Tuomiokirkkoa. Emme oikeastaan ole kierrelleet koskaan Helsingissä, joten oli kivaa ihan rauhassa katsella ja kierrellä käsi kädessä. Tuomiokirkkoon päästessämme pääsimme juuri sopivasti seuraamaan hääparin poistumista kirkosta. Kaunis hääpari ja ihana kyyhkysten vapaaksi päästäminen heillä. Siitä sitten hieman kaupoille ennen kuin palasimme takaisin hotelliin.

Saimme Brasserie Kämp-ravintolassa pöydän aivan kävelykadun vierestä, katetulta terassilta. Tässä oli kiva seurata ihmisiä samalla kun nautti hyvästä ruoasta. Hintaan kuului lasilliset kuohuvaa, jotka nautimmekin ensimmäisenä. Söimme pitkän kaavan mukaan, alkupaloista jälkiruokaan. Ruoka oli hyvää hintaansa nähden, mutta jotain jäimme kaipaamaan. Itse otin alkupalaksi lohikeiton, mies otti rapusalaatin. Pääruoaksi otimme kanaa ja lohta. Jälkiruokana nautimme kahvit ja leivoksen.

Hemmottelupakettiin kuului myös ruusunterälehti- tai vaahtokylpy ja pullollinen kuohuvaa. Nämä olimme tilanneet illaksi. Ihanan romanttista ja rentouttavaa kylpeä ruusunterälehdissä siemaillen kuohuvaa ja vain olla. Lököilimmekin pitkän tovin kylpyssä, kiirettä kun ei ollut. Päivän päätteeksi oli ihanaa nukahtaa pehmeään sänkyyn oman rakkaan viereen.

Aamupala tarjoiltiin huoneeseen sovittuna ajankohtana. Aamiainen oli kattava ja söimme siitä kahteen eri otteeseen. Ja onhan se nyt aivan eri asia saada aamiainen huoneeseen kuin käydä ravintolassa syömässä. Kuvien lisäksi lämpökaapissa odotti vielä pekoni ja munakkaat.

Huoneen luovutus olisi ollut myöhäinen, mutta me emme enää niin kauan malttaneet pysyä huoneessa. Lapsia alkoi olla jo ikävä. Tilasimme auton parkkihallista ja kohta se jo tuotiinkin oven eteen. Todella ihana ja rentouttava viikonloppu meillä. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille, jotka kaipaavat pientä luksusta elämäänsä!